dinsdag 12 maart 2024

Diverse quiltprojecten

Het is nu wel weer eens tijd om mijn vorderingen te laten zien.
Allereerst mijn Dear Jane, eerlijk gezegd zag ik er een beetje tegenop om de golven in de border te tekenen en later het knippen daarvan.

Als je goed kijkt op de foto, zie je dat ik eerst te diepe golven had getekend, wat moeilijk zou worden om de binding er aan te naaien. Dus info van een lieve meedenkende quiltster gekregen en poging 2 is veel beter.
Nu nog een mooie binding er aan, maar dat gaat na mijn vakantie gebeuren. 🥰

Ondertussen de laatste quiltsteekjes gedaan aan mijn bargello, en de binding met de machine er aan genaaid. Nu nog omzomen en dan mag deze ook op de stapel van affo's
                                                                                                                                                                 

De volgende, een hexagonnentop, patroon van 1 jaar lang , wekelijks opdrachten gekregen van Anneliefs.             
Het ligt beneden op de bank om er straks mee te beginnen.                              

Gisteren hadden we een leuke middag, de Bee van de 4 Vingerhoedjes, veel info en veel schik gehad met elkaar. 
Onze projecten 

Van Joke, de wolf




Aleid met Nederlands Erfgoed

Vicky, met haar vogeltjes
  

en van mij, het was handig om even mijn voorbereide vakantieproject mee te nemen. Alle bloemen in blauwe tinten 😄

Liefs, Ineke





8 opmerkingen:

Floor zei

Spannend hoor die gegolfde rand langs de Jane.
Ik vond het niet gemakkelijk.
Wat ik niet zo goed snap.... waarom is jouw gegolfde rand wit?
Die is op het patroon toch eigenlijk gegolfd aan de gekleurde punten?
Maar het kan natuurlijk zijn dat je dit mooier vindt.
Het is een prachtige quilt geworden met mooie kleuren.
Lieve groetjes,
Floor

Knutselpret zei

Prachtig en je gaat maar door 😅

Annemiek zei

Oh wat fijn je DJ bijna af. Gefeliciteerd. Of het nu diepe of ondiepe golven zijn het blijft een mooi gezicht. Fijne vakantie

Frederika zei

Wat fijn dat je Dear Jane bijna af is. Petje af. Hij wordt prachtig. Heerlijk om weer wat projecten af te kunnen sluiten. Groeten Frederika. Fijne vakantie gewenst

Yvonne zei

Bijna af je Dear Jane! Wat een pracht! En leuk alle projecten van de Vingerhoedjes. Een hele fijne en zonnige vakantie gewenst.

frameless mind zei

Dag Ineke,
Wow, de eindmeet van je DJ komt in zicht. Wat een prestatie en wat is ze mooi.
Die rand is nog een serieuze uitdaging. Daar durf ik voorlopig niet aan denken. Denk dat ik het maakproces bij jou goed in het oog ga houden.
Ik kan er mijn voordeel maar mee doen.
Prachtige bee-projecten zie ik voorbijkomen.
Jullie zullen mekaar vast goed kunnen inspireren.
Lieve groet,
Liliane

Ineke zei

Hoi Liliane, dankjewel voor je reactie. De Dear Jane is echt een uitdaging, maar zo blij mee dat ik het toch helemaal heb kunnen maken, een droom. Fijne zondag

Annelies zei

De enige binding die ik heb geknipt onder een hoek van 45 graden vanwege de golfjes. Ging goed hoor. De laatste loodjes.