dinsdag 21 mei 2024

Weer 1 maand verder



Het is alweer zo snel voorbij gegaan, terwijl ik echt  goede voornemens had . Maar ja, dan maar weer gewoon verder met mijn updates.

Dit zijn onze projecten waar we mee bezig waren tijdens onze Bee - Kwartet






En dit van onze Vingerhoedjes-Bee, jammer genoeg kon Joke niet komen, dus een Bee met 3












Zoals jullie kunnen zien, ben nog steeds druk met hexagonnen, maar het einde is in zicht. Als de bloemenkrans klaar is, wordt het op een achtergrond genaaid met kleine steekjes. Daarna dubbelen en quilten natuurlijk.
Vorige week was ik bij een expositie in atelier De Witte Pinpernel - Oene, van quilts Van Herma Rodijk, daar zag ik een quilt hangen die nog steeds op mijn verlanglijstje staat en dat is deze. Het patroon had ik al, maar steeds werd het weer opzij geschoven, maar nu ga ik toch een poging wagen. Hopelijk is het voor de winter af, maar van welk jaar dat wordt nog een verrassing😊
Het patroon is wel in het engels, dus best wel een uitdaging 

Liefs, Ineke
 
 


4 opmerkingen:

Mar zei

Gezellig, die bee's! Dat stimuleert elkaar. En je winterquilt? Geen probleem.toch in het engels. Maten zijn universeel, en ervaring heb je genoeg!
Groet van Mar.

Frederika zei

Leuk weer een post te lezen. Wat maak je leuke verschillende dingen. Gezellig om dan hexjes te hebben voor een Bee, makkelijk meenemen ook. Weer erg productief geweest dus.

Floor zei

Gezellig weer een bee. Jouw hexjes schieten al lekker op.
Wel eerst even afmaken voordat je aan de winterquilt gaat beginnen hahaha.
Dat gaat vast niet lukken.
Deze winter komt ie niet af denk ik, maar volgend jaar dat haal je makkelijk.
Leuk patroon, en het patroon is het belangrijkste toch?
Meestal lees ik de beschrijving niet eens, dat wijst zich vanzelf.
Dat kan jij ook natuurlijk.
Alleen die inches, dat lukt mij dan weer niet, wil gewoon centimeters.
Groetjes,
Floor

Yvonne zei

Leuke projecten op de Bee's Ineke, dat werkt altijd stimulerend. En voor jou ook een nieuwe quilt in de maak. Het zal inderdaad niet de winter van 2024 worden, maar dat maakt niet uit. Als je maar plezier hebt in het proces van het maken. Fijne week gewenst!