maandag 2 mei 2022

In de vijfde maand van 2022

Inmiddels zijn we alweer in de maand mei, het posten hier op mijn blog schiet niet echt op ๐Ÿ˜”
Op handwerk gebied wel, want inmiddels druk bezig met punten maken voor mijn Dear Jane. Het middenstuk met vierkante blokjes is helemaal af, door gequilt en daar komen de punten eromheen. De kleuren van de blokjes zijn ongeveer hetzelfde als alle blokken die in het boek staan.Er zijn al heel wat punten gemaakt, van de bovenste rij heb ik er nu 11 af van de 13 en dan volg ik via Facebook 1 punt- opdracht die we iedere week krijgen, je mag die dan maken en dan doe ik ook nog 1 extra erbij.


Afgelopen week heb ik een top afgekregen van een project Bride and Bloom waar ik aan was begonnen in februari 2017 ๐Ÿ˜ฑ , ja dat is schrikken. Ik was een workshop gaan volgen bij Petra Prins in Zutphen en na ruim 1 jaar is het project in een doos terecht gekomen en in afgelopen maart heb ik die maar eens tevoorschijn gehaald. Er moest alleen 1 rand eraan genaaid worden en daarna een dubbele rij hexagonnen als applicatie daar op. Maar goed, gelukkig is het af, nu nog dubbelen en quilten.






Dan is er nog 1 project waar ik regelmatig aan werk, meestal op woensdag of soms in het weekend doe ik het voorbereidend werk, zodat ik er wat mandjes af heb aan het einde van de dag. Ik maak dit niet zo groot als in het boek, maar wel een waar je lekker op de bank over je kan hebben liggen als je het koud hebt. Dit patroon komt uit het boek "When the cold wind blows" van Barb Allens en heet Trick or Treat.









En dan heb ik nog een quilt helemaal af gekregen, van de kannetjes, patroon van Maggie Bee. Ik vond dit echt een leuke quilt om te maken.

















En dan voor nu, als laatste, neem ik af en toe de quilt van Moda-mandjes op om wat blokken door te quilten, ook een project wat al veel te lang ligt en nodig eens af moet, toch? Ik quilt het door met `verschillende kleuren van wonderfill perle katoen garen met grote quiltsteken.



Dit was het voor deze keer, wie weet de volgende keer duurt het niet zo lang voordat ik weer wat post.


Liefs, Ineke

15 opmerkingen:

Floor zei

Het is dan wel lang geleden dat je een blogje schreef. maar nu laat je wel in een keer heel veel zien.
De Jane schiet lekker op en ziet er nu al mooi uit.
Nog een top af en een hele quilt, het lijkt of je haast heb.
Zo gaat het soms hรจ, je legt iets "even" in de kast en dan opeens ben je een jaar verder.
Maar leuk dat je dingen nu gaat afmaken, veel te mooi allemaal om het niet te doen.
Je hebt vast ook alweer nieuwe plannen :-)

Anoniem zei

Wat heb jij veel gedaan zeg en alles zo leuk en mooi voor al mooi

Pia zei

Ineke wat een leuk verhaaltje. Een kijkje in de quiltkeuken waar jij zoal mee bezig bent.
En dat is toch best indrukwekkend. Mooie quilts met uiteenlopende technieken. Heel leuk! Ik hoop nog veel van jou voorbij te zien komen.
Succes verder.

Ine zei

Wat heb je mooie quilts gemaakt!! En mooi geschreven, ik ben benieuwd naar je volgende blogje!!

Anoniem zei

Wat leuk om je zo te kunnen volgen. Wat een verschillende quilts heb je al gemaakt. Jij hebt er geen last van dat eerst de ene quilt af moet voordat je aan de volgende mag beginnen. Dat is voor mijzelf n.l.een dingetje.

Dientje zei

Wat is de Bride and Bloom mooi geworden. Ik zag hem al op FB voorbij komen. De kannetjes is een schatje. Prachtig. Beide mandjes quilts mogen er ook zijn. En zo’n ‘onderweg’ quilt is altijd fijn om bij de hand te hebben. Groet, Dientje

Anoniem zei

Schitterend en wat goed van je dat je weer zo actief bent met oude quilts. Dat geeft weer ruimte voor nieuwe quilts. ๐Ÿ™„๐Ÿ˜

Anoniem zei

Wat leuk al die verschillende projecten. Wel slim dat je voor sommigen een vaste dag hebt om aan te werken. Dan blijft het leuk.

Annelies zei

Ik geniet van je foto 's. Goed bezig !

Quilts and Newf's zei

Prachtig. !

Anoniem zei

Wat heb je toch veel moois onder de naald! Prachtig Ineke. Groet van Mar

Yvonne zei

Heel wat projecten Ineke waar je mee bezig bent, maar dat gaat volgens mij best goed en er komt ook nog eens wat af! Mooie quilts allemaal!

quiltlodge gerda zei

Zoooo, jij bent met veel bezig! En het schiet nog aardig op ook. Allemaal even mooi en kleurig, ik hou er van! Groetjes

Marja zei

Het voordeel van lang niet Blogger is dat je nu veel kunt laten zien!! Heel mooi allemaal.

Groet,

Kleine Vingers zei

Wat mooie quilts laat je zien.