dinsdag 21 april 2020

Lang geleden

Zo zeg, dat is lang geleden dat ik een blogje heb geschreven.  Zoals jullie allen weten, we zitten thuis en dan zou je toch zeggen dat er genoeg tijd was om te schrijven. Ja, tijd genoeg, maar totaal geen inspiratie en heel onrustig gevoel maken dat ik niets schrijf hier op mijn blog.
Maar oké,  wat doe ik dan zoal...
Veel quilten?  Nou 🤔, in ieder geval lekker bezig.
Wel een affo , zal even een foto plaatsen 😊
Mijn Flowers of Hope, de blokken die maandelijks door Henriëtte Blom werden geplaatst op haar pagina. Gemaakt op de Quilt as you go manier, wat heerlijk is omdat je het makkelijk kan quilten, wel lastig om het daarna in elkaar te zetten. Het is wel gelukt, maar wel vaak weer naadjes los moeten halen omdat het niet mooi aansloot. Uiteindelijk gelukt, maar niet perfect. Op iedere hoek kleine rondjes met  ankertjes geappliqueerd,  wat mij besloot om deze quilt de naam Hope te geven. Hoop dat deze pandemievirus snel weg is, dat we weer gewoon kunnen leven.
Iedere dag maak ik een hartje, vanaf de dag dat er dit virus in Nederland werd geconstateerd.  Hier een foto van een aantal hartjes die ik al heb gemaakt. Dit is ook een pagina op Facebook, met vele volgers, die Mascha Spierings heeft geopend. Iedere dag plaats ik een foto van het harte van die dag. Vandaag is het alweer hartje nummer 55.
En dan de blokjes van de Dear Jane, wat een heerlijke uitdaging om ze te maken. Sommige zijn makkelijk, maar ook best hele moeilijke met kleine stukjes ertussen. Deze ster bijvoorbeeld waar ik best trots op ben dat het gelijk is gelukt🤗
Dit is mijn overzicht van blokken tot nu toe
Ik ben ze nu aan elkaar aan het naaien met een mooie sashing, daarna ga ik ze dubbelen en quilten want ja, de Qayg manier is toch heel makkelijk.
Dit is het voor nu, ik wens iedereen een fijne zonnige week en tot de volgende keer 💗
Liefs, Ineke

17 opmerkingen:

frameless mind zei

Dag Ineke,
Fantastisch toch om je blogje te kunnen beginnen met een prachtige affo!!
Ik heb deze quilttechniek nog nooit uitgeprobeerd maar het lijkt me wel handig. Het goed aan elkaar zetten van de blokken daar staat of valt deze techniek mee denk ik.
Ja bij de DJ zitten pittige exemplaren. Jouw blokjes zijn weer héél mooi gelukt!!
Dat het maar snel weer een beetje normaal mag worden in onze samenleving.
Groetjes, Liliane

Anoniem zei

Knap hoor de quilt as you go methode ,wel geprobeerd maa net als jij schreef lastig om de naadjes netjes te krijgen.
Eens maar nooit meer dan maar een grote quilt op je schoot.

Gr An.

Anoniem zei

Dat is een mooie affo/quilt geworden. Gefeliciteerd, weer wat af. 🥰
Mooie hartjes. 💕
En mooie blokjes.

Floor zei

Mooi is je quilt geworden. Wat fijn dat ie af is! Nu lekker genieten van die bloemen.
Quilt as you go is wel fijn om te quilten, maar daarna het in elkaar zetten vind ik zo moeilijk.
Heb het één keer gedaan, maar denk dat dit de enige keer is.
Ja, dat blokje van Jane met die ster.... echt een gepruts, maar het is je heel goed gelukt.
Begrijp niet zo goed die laatste zin... je gaat de blokken eerst aan elkaar zetten, dan dubbelen en dan toch Qayg???? Dan moeten de blokken toch pas later aan elkaar?

Marjan zei

Prachtig geworden, Ineke, de Flowers of Hope! Erg mooi. Lijkt me inderdaad prettig, maar uiteindelijk lastig, werken, quilt as you go. Nog nooit gedaan. Jouw hartjes zijn schitterend... Ik maak nu telkens kaarten van mijn hartjes, die ik dan naar mensen stuur die ze kunnen gebruiken. En je Dear Jane-blokken: geweldig mooi. Die geven mij dan weer inspiratie.
Blijf gezond en hou je taai! Groetjes,
Marjan

Knutselpret zei

mooi, en de hartjes volg ik idd op fb bij jou

Annelies zei

Leuk dat je quilt af is. Mooi ! Succes met je hartjes en DJ blokken.

Annemiek zei

Hoi Ineke, gezellig weer even wat lezen bij je. Blogjes vind ik toch nog het leukste. Je hebt weer een mooie quilt aan je verzameling toe kunnen voegen. En een nieuwe techniek uitgeprobeerd. Dan moet je ook wennen en en de volgende keer zal vast beter gaan. Het wordt afwachten hoelang dit gaat duren en zolang er geen vaccin is zullen we voorzichtg moeten zijn. Dus het kan weleens een grote hartjes quilt worden. Dus blijf gezond. Groetjes

quiltingmieke zei

piep mooie affo meid.
En gelukkig verzetten we onze zinnen met onze lapjes.
Hoop dat jij snel een bies rond jouw hartjes-quilt mag zetten...

knufknuf

Tilly zei

Wat een mooie quilt is het geworden Ineke, en wat zijn je hartjes lief, heel toepasselijk in deze vreemde tijd.
Gelukkig hebben we onze hobby nog.
Groetjes Tilly

Dientje zei

Hope is een passende naam, zeker in deze tijd. De DJ blokken zijn mooi. Groet, Dientje

Gerda Hartman zei

Wat een prachtige affo. Gelukkigbhebben wij lapjes om ons bezig te houden. Maar net als iedereen, zou normaal wel weer fijn zijn.

Yvonne zei

Wat is je Flowers of Hope mooi geworden Ineke.
En je Dear Jane gaat ook lekker, knap dat je het quilt as you go doet,

Conny's-blog zei

Zo jou Flower off hope is echt heel mooi geworden. Je hartjes zijn ook mooi van kleuren. Je hebt de smaak te pakken met je blokjes zeg, geweldig.......liefs.Conny

miekequilt zei

Ik vind je gele ster prachtig. Wat een precisiewerk. En een affo, dat is helemaal fijn.
Fijn weekend!

Willy zei

Fijn dat je toch even wat van je laat horen. Leuk om te zien waar je mee bezig bent. Het is nu extra fijn om met een hobby bezig te zijn. Prachtige quilt heb je af.

Miriam zei

Tjonge, je hebt werkelijk van alles gedaan! Heel leuk om zo'n overzicht van je quilts (in wording) te zien en ook heel knap: quilten is een vorm van handwerken die ik echt niet beheers