zondag 3 mei 2020

Vervolg W.I.P.

De afgelopen 2 weken, sinds mijn laatste post op mijn blog, ben ik nog lekker in een flow verder gegaan met blokjes maken voor de Dear Jane.


17 blokjes zijn klaar





                  Blokje 17  was best een hele opgave, na 3 pogingen in de prullenbak waren beland, kreeg ik de tip om de smalle randjes op de donkere blok te appliqueren, nou, dat was het dus helemaal, het was een makkie. Meestal volg ik een beetje de werkwijze van blog That's quilt, maar dat was deze keer dus geen succes.


Ben ook nog steeds bezig om 1 hartje per dag te maken, dit zijn ze van de afgelopen 16 dagen, maar er is er eentje, die vind ik persoonlijk de allermooiste.





En dat is deze, met een lief roze slakje 😊




De top van deze quilt , een BOM van Simply2M, Margo Kemp en Marianne, uitgegeven in 2012 is af. Nou ja, bijna dan, ga in het midden van de cirkel nog 2 jaartallen en mijn initialen appliqueren of met sticherie afwerken. Dan dubbelen en quilten. Einde in zicht, na zovele jaren 😆


En dan als afsluiter, weer een heuse affo, blokken waren al een poosje klaar, pakketje een aantal jaren gekocht op de Handwerkbeurs in Zwolle, Jacqueline Neeftje, werkzaam bij Aljona stond die dag achter de kraam.
Eigenlijk had ik het iets anders in elkaar willen zetten, door middel van stroken tussen de vlinders en daarop iets appliqueren, maar het kwam er maar steeds niets van. Dus dan maar zoals het origineel in het pakketje zat in elkaar naaien.

16 opmerkingen:

christine zei

Wat een goed idee om de lijntjes te appliceren én jouw vlinders die zijn leuk!!!

Mieke vd B zei

Dear jane , heel mooi , maar volgens mij een gepriegel met veel kleine stukjes.

Iedere dag een hartje , leuk.

Heb je mijn beddensprei gezien ? Je reageerde op mijn blog , van boxkleed naar deken .
Als je een stukje verder kijkt, zie je mijn hartjes deken.
Heel leuk om te maken.

Succes met jouw hartjes en met de DJ.

Annelies artes zei

Flink gewerkt zusje, allemaal geweldig mooi!!! Je bent een geweldige kunstenares 🥰🥰

Elizabeth zei

Wat ben jij productief! Ik zie elke dag moois voorbij komen op Insta, en nu hier alles even bij elkaar. Geweldig zoals je bezig bent met de DJ blokjes. Ik heb er zelf een kleine 20 af en was ooit van plan om ze allemaal te maken... Maar ik zie er gewoon niet doorheen op dit moment. Petje af voor jou, ze zien er ook allemaal zò netjes uit!
En wat leuk dat je weer iets af hebt, gaaf aan die hanger...
Groetjes, Elizabeth

Annemiek zei

Ja die DJ heeft soms verrassende werkwijzen. That quilt is wrl handig voor machine patchen maar dat is niet altijd handig voor de handpatchers. Je gaat goed met alle wat oudere in de wacht liggende projecten. Heerlijk in de afmaakmodus. Toch fijn allemaal affo's aan de lopende band :-) groetjes

Tilly zei

Wat een activiteiten Ineke, ziet er allemaal mooi uit. Dear Jane is echt een geduld werkje, maar het gaat zeker lukken.Groetjes Tilly

Leonie zei

Je bent lekker bezig, zeg. Wordt allemaal mooi!!

Quilts and Newf's zei

ohhh het blokje van de Dear jane ziet er zo makkelijk uit, maar als ik dan lees dat je 3 pogingen hebt gedaan. schijn bedriegt dus. maar nu wel super mooi geworden.
ik heb ook nog steeds een dear jane ufo hier liggen toch maar weer een keertje oppakken

Floor zei

Best handig om dat lastige Jane blokje op een heel andere manier in elkaar te zetten.
De stukjes zijn vaak ook zo klein, dat het bijna geen doen is.
Nu is ie toch goed gelukt.
Net als je vlindertjes, ook goed gelukt en lekker fleurig. Hangt zo handig aan het hangertje.
Braaf hoor om elke dag een hartje te maken.
Om de reden waarom ze gemaakt worden zou je hopen dat er niet veel meer bijkomen, maar dat zal helaas wel niet zo zijn.
Dat hartje met het kuikentje vind ik het leukst :-)

Marjan Maandag zei

Wat heb je een hoop moois gemaakt, Ineke! Geweldig, je Dear Jane blokjes. En ik ben weg van de vlinders!

Dientje zei

Wat kun je soms priegelen met iets en dan loop je tegen een eenvoudige oplossing aan. De hartjes heb ik ook ooit op de handwerkbeurs gekocht. Ik heb er 2 gemaakt: 1 voor een vriendin uit Zwitserland en 1 voor mijn tante. Ik kocht materiaal voor een 3e, voor mijzelf. Mijn tante overleed 3 jaar geleden en ik kreeg hem terug. Veel plezier met al je quilt en patch werk. Groet, Dientje

miekequilt zei

Wat ben je actief. De hartjes en vlinders zijn mooi zeg.

quiltmarjanneke zei

Als altijd volop in de productiestand! En allemaal even mooi!

frameless mind zei

Dag Ineke,
Leuk om de vooruitgang van je DJ quilt zo te zien. Er zitten idd moeilijke exemplaren tussen die blokjes. Ik heb ook veel op de site van That Quilt gekeken toen ik er jaren geleden mee bezig was. Dit blokje is werkelijk super goed gelukt op deze manier!!
De vlinders en het andere quiltje zijn ook erg mooi gemaakt. Fijn om weer zover te zijn.
Lief, al die hartjes!!
Groetjes, Liliane

Willy zei

Wat ben je lekker bezig met het quilten. Mooi zijn die vlinders en hartjes. Fijn dat je advies kreeg voor DJ. Mooie blokken heb je nu al gemaakt.

stitch a quilt zei

Zo je bent goed bezig zeg, je hebt een goed begin met DJ de blokjes zijn erg mooi.
Het vlinder quilten is ook mooi, je hartjes ook dat lukt mij nou nooit om per dag dit of dat te doen.
Succes Hennie.