zondag 10 november 2019

Meerdere bee's en een Show & Tell

Potjandorie, alweer 4 weken geleden dat ik heb geschreven. Hoog tijd dat ik weer wat neerpen.

Na mijn laatste post heb ik meerdere Bee's bezocht, beginnende bij die van de grootste, De Pinksterbloem. Nou ja, die dag hadden we vanaf 9 uur een workshop Mozaïek. Ik vond het ook erg op glas in lood lijken. Dit is wat ik heb gemaakt. Je kon natuurlijk ook andere dingen maken, zoals ik hier een paar laat zien.








Iemand maakte ze in ronde vormen door de gehaakte kleedjes van haar moeder te gebruiken.


Ook werd er uit dit boek patronen uitgehaald.


Of zoals hier met donkergrijze ondergrond en zelf getekende ook van ronde vormen!
 Ze naaide de "ballen er op met haar Singertje, zo leuk en wat een lief geluidje 😊





Een week later , zijn Aleid en ik naar een workshop + Show&Tell van Anna Jantina geweest in Oene bij Atelier de Witte Pimpernel.





 De laatste woensdag van de maand was de Bee van ons kwartet-clubje bij Betsy thuis. Dit keer zijn we bezig geweest met het zesde blok van Flowers of Hope, ze zijn nu allemaal af en kunnen we gerust beginnen met blok 7 😋         

Met de klok mee, beginnende in de linkerhoek bovenaan van Betsy, Anita, Karola en van mij.







Een week later is er nog een Bee "officieel"gestart met de naam ALESIN. We waren 1 maand geleden ook al eens bij elkaar geweest,  Aleid, Esther en Ineke (ik dus 😋) en hebben we ons Bee-groepje de naam Alesin gegeven, de 2 eerste letters van onze namen.

Aleid had haar sterretjes mee









Esther was bezig met een quilt voor haar zoon, ze kreeg weer veel zin om hiermee verder te gaan.







Ik was bezig met het quilten van het blok van FoH



Het was een gezellige middagbijeenkomst en de uren vlogen voorbij.




En dan als laatste een zaterdag Bee bij Quilt-Inn bij Fernande(te vinden op Facebook), dat was dus gisteren voor mij de eerste keer. Geen foto's hiervan, maar het was erg gezellig en de moeite waard. Ook hier was de ochtend zo voorbij.

Het is nu wel een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat jullie het leuk vinden om hier te lezen. En een reactie is natuurlijk altijd leuk, alvast bedankt 😉

Fijne zondag en tot de volgende keer

Liefs, Ineke

18 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat leuk om zoveel groepjes te hebben. Lekker veel mensen ontmoeten, inspiratie opdoen en ook nog met lapjes bezig. Heerlijk!

Coby Breitner zei

Geen lang verhaal hoor, heerlijk zo'n blog.
Op naar de volgende bee's

Dientje zei

Weinig geschreven, maar veel gedaan en gezien. Leuk een Bee met jullie namen. Fijne zondag. Dientje

Tilly zei

Wat een mooie werkstukken laat je zien, en wat gezellig zoveel groepjes.
Veel plezier ermee!

Unknown zei

Leuk Blog Ineke en lekker actief. Geniet ervan!

Annelies zei

Je bent druk bezig geweest. Gezellig ! Fijne zondag.

petronella zei

Gezellig,geeft me weer inspiratie om lekker verder te fröbelen. We hebben een gezellige Quiltclub, maar mis de workshops.Fijne zondag!

Betsy's Quilt Blog zei

Ha Ineke, wat gezellig allemaal die verschillende bee's en onderwijl maak je mooi werk! Tot de 20e, groetjes, Betsy

Tilly zei

Zo zeg jij hebt het maar druk met je Bee’tjes. En overal zo’n beetje een gezamenlijk project. Je hebt bijna geen tijd meer om naast de Bee’s nog wat huiswerk te maken. 😂
Herlijk he zo lekker bezig zijn.

Quiltminizusje zei

Altijd gezellig een beetje hier en daar. Je blokjes zijn mooi geworden.
Grietjes christine

Yvonne zei

Heerlijk Ineke, al die Bee's die jij bezoekt. Dan heb je ook fijn veel te laten zien. En dat vinden wij alleen maar leuk natuurlijk! Je kunt niet genoeg van die gezellige Bee's hebben zeg ik altijd. Het geeft zoveel inspiratie!

Gerda Hartman zei

Heerlijk toch zoveel leuke groepjes en nog mooie projecten ook. Oos quiltclubje heet Lapjenooitgenoeg. Enig altijd die namen. Geniet er lekker van. Fijne week alvast.

Elizabeth zei

Jij bent zo lekker bezig dat je de tijd vergeet! Ach, wat maakt het uit hoe vaak je blogt... Je hebt nu in één klap een heleboel moois te laten zien.
Leuke workshop volgde je... idd.. mozaiek kan net glas in lood zijn. Ik vind het werk van die mevrouw met de oude kleedjes ook erg leuk.
En dan al die mooie quilts... ik krijg een beetje een schuldgevoel van al die onaffe projectjes in mijn lapjeskast :)
Fijne week en groetjes van Elizabeth

Annie Kingma zei

Gezellig blog, en wat mooi werk allemaal.
Zag al wat op insta.
Wat fijn zoveel bee's en workshops te doen. je hebt heel veel quilt vriendinnen.
Groetnis Annie

Knutselpret zei

ja je moet wel wakker blijven in blogland :)))) laat ons al dat moois maar zien het is weer schitterend

Conny's-blog zei

Heerlijk he die bee,s met elkaar. Je inspireerde elkaar toch weer zo he.
Je laat mooie dingen zien, zo heerlijk elkaars werkstukken te bewonderen...........liefs.Conny

Floor zei

Je glas in lood roosje is prachtig geworden Ineke.
Jeetje wat een hoop bee's heb je bezocht! Je hebt denk ik geen tijd meer voor andere dingen, maar het is natuurlijk wel superleuk.

Quilts and Newf's zei

Prachtige quilts van de show en tell
En mooie quilt ook die met de ballen op de singer featherweight.