zondag 1 september 2019

Verleidingen

Deze week kregen we het kwartaal-blad van het Quiltnieuws binnen, terwijl ik er doorheen blader zie ik opeens van die leuke hexagon-tasjes staan met patroon 😍 Wauw, hier wordt ik blij van, een verleiding die ik niet kan weerstaan.

Van het project Winterse Hexjes heb ik nog best veel hexagonnen over, dus maar erbij gehaald en uitgelegd voor een leuke kleuren-combinatie.

Moest alleen 4 "diamantjes"maken, wat al snel is gedaan. Ik maak ze dus van 1 inch hexagonnen, terwijl ze in het blad een heel andere maat hebben, kijk maar hier op de foto!
Nu ben ik bezig om het aan elkaar te naaien. Wordt vervolgd.
Ook in het Quiltnieuws een leuk blokkenboek, dus daar ga ik dus ook mee aan de slag.
Oh, oh, die verleidingen toch πŸ˜‰πŸ˜‹
Afgelopen woensdag hadden we weer onze maandelijkse Kwartet-Bee, blok nummer 4 van FoH was nu de opdracht, ja, we lopen een paar maanden achter, maar dat maakt ons niet uit.

Het was erg warm deze ochtend, we zaten lekker buiten en terwijl we af en toe een briesje voelden, waren we gezellig bezig met dit blok.


Het applicatie-blok lag dus al een poosje voorbereid klaar, maar natuurlijk, toen het klaar was, weer 2 bloemen uitgehaald, want ik was niet tevreden. Ik vond de omcirkelde stof niet zo goed uitkomen, dus een ander roze stofje gevonden die er veel mooier en duidelijker was.



Nu zijn ze nog niet allemaal klaar, dus de volgende keer zal ik een foto plaatsen van alle 5 blokken (ook die van zus Annelies)
Mijn zus Annelies is inmiddels ook flink besmet met het quiltvirus, ze krijgt iedere week les bij een mevrouw, in een stad 60 km van haar vandaan. Ze is heel handig met naald en draad, maar toch wilde ze wat meer begeleiding. Kijk eens wat een prachtige blokken ze heeft gemaakt tot nu toe. En ze is snel hoor, want ze is pas bezig bezig.

Want ook wilde ze iets leuks en kleins tussendoor doen, dus kreeg ze van mij het patroon van Ellie's Quilt Place cadeau en kijk, inmiddels ook af.


En dit zijn ze van ons 2-en samen ➠


Liefs, Ineke

17 opmerkingen:

Quilting Moesje zei

Leuk Ineke t hexagontasje :0)
Bij jou op Instagram zag ik al dat het Quiltnieuws ook in aantocht was ;0)
Vond ik ook op mijn deurmat:0)
Mijn winterse hexjes hebben nog veel hexjes te gaan...

quiltingmieke zei

Piep wat een leuke projecten..! de hexatasjes zijn super.. zag ze ook in het tijdschrift.. knuf

miekequilt zei

Ja, die tas zag ik ook. En oooo wat is ie leuk. Ik heb nog veel Kaffe stof en daar lijkt ie me enig van. Verder heb je weer gedaan zeg. Ik snap dat je die bloemen opnieuw doet. Een ander valt het waarschijnlijk niet op, maar jij blijft je ergeren.

Floor zei

Zag ook al die verleidingen, maar kan ze weerstaan haha!
Fijn dat jouw hexjes die je over had nu toch gebruikt kunnen worden.
Wat leuk dat Annelies nu het quilten ook helemaal te pakken heeft.
Samen is het wel zo gezellig.
Ze heeft talent hoor, ze gaat als een speer.

Annelies zei

Ja, dat tasje is wel een grote verleiding !!

Guusje, zei

Wat leuk de hexagonnentasjes.het quiltnieuws heb ik niet meer ik vond het niet leuk meer. Mooie blokken en quilts in wording zie ik hier.

Annie Kingma zei

Super leuk het tasje.
Zo leuk en alles is mooi, en zo ben je met iets bezig hΓ©.
Ben nog met mijn blokken bezig en even niet meer, kom er niet aan toe.
Komt hoop ik wel weer wat meer tijd
Knap van je zus mooi werk.
Fijne week
Groetnis Annie

Marja Rijnsburger zei

Ja die verleidingen op quilt gebied......ik ben er ook weer voor één gevallen.
Ach het houdt ons van de straat zullen we maar denken πŸ˜ƒ.
Mooie projecten ben je mee bezig.
Groetjes Marja

Bertiebo zei

Die tas is geweldig leuk

Tilly zei

Wat een leuk tasje Ineke,je kan zien dat het seizoen weer is begonnen.
Ben weg van je geapliqueerde bloemen.
Groetjes Tilly

quiltverslaafd zei

O die verleidingen in die bladen enz gelijk weer een goede bestemming voor je restjes.
Zelfs met het warme weer gaan we gewoon door πŸ˜…
Uit halen is niet altijd leuk maar het resultaat is beter, leuk dat je zus ook met het virus is besmet.
Groetje Leintje

Willy zei

Heerlijk die verleidingen, daar word je toch blij van. Mooi om je zo bezig te zien met alles. Fijne week,

Yvonne zei

Leuk dat je Zus ook quilt! Dat is gezellig om samen te doen. Mooi, je applicatie blok!

foekie's fashion zei

Leuk bezig met de hexjes, ik heb ze ook. Maar wat leuk dat je een zus hebt die ook ons virus heeft,, leuke blokken van jullie.

Annemiek zei

Er worden ook zoveel leuke dingen ontworpen dus ja soms ga je door de knieen. Maar dat is toch leuk? Blokkenboek ook zo handig. Jullie blokken worden weer mooi. Leuk dat je een zus hebt die ook zo van quilten gaat houden. Heb je gesprekstof genoeg. Fijne dag.

Gerda Hartman zei

Dit blogje had ik gemist! Was misschien ook beter geweest lol, want ja dat tasje is echt heeeeel verleidelijk. Mooie blokkennlaat je weer zien.

BezigeBijMirjam zei

Wat leuk dat jouw zusje ook zo enthousiast aan het patchen en quilten is gegaan. En ook al leuke resultaten.πŸ‘πŸΌπŸ€—