zondag 8 september 2019

Drukke maar wel leuke week

Het zat er aan te komen, deze drukke week, iedere dag was er wel wat en was bijna niet thuis.
Het begon op maandag, mijn werkdag, zelfs 1 uur langer, dinsdag, in de morgen even koffie drinken bij een oud-collega en in de middag/avond weer werken. Maar dan de woensdag, waar ik al bijna een half jaar naar uitkeek, de dag van de Quiltzusjes, Marijke van Atelier Hartendief en Hanneke van Vlijtig Liesje.
De dag van Landgoed Quiltdag bij Kasteel Cannenburgh in Vaassen. 
Niet zover voor mij en als de weersvooruitzichten beter waren geweest was ik zeker op de fiets gekomen. 's Morgens best aardig weer maar in de middag begon het te regenen.
Gelukkig konden we binnen zitten en het was meteen heel gezellig. Ik zat samen met nog een paar quilt-vriendinnen van de Pinksterbloem aan een tafel van 6,waar we algauw kennis maakten met de andere dames. 


Eerst koffie met een heerlijk stuk appelgebak, daarna kregen we een praatje van beide "zusjes". Ook heeft Marijke 3 verschillende manieren van applicatie uitgelegd, want we kregen een prachtige verrassing, een patroon speciaal ontworpen voor deze Landgoed-dagen. 
Voor een klein blokje kregen we in een pakketje met stofjes en de malletjes, zodat we het deze dag konden maken.  Na een heerlijke lunch konden de mensen die belangstelling hadden voor een rondleiding mee voor een tour door het kasteel. Ik ben niet mee geweest, omdat ik graag het blokje wilde afmaken en daarna alle leuke tassen en speldenkussentjes op de foto heb gezet, die over op en onder de tafels lagen.😋


En ik ben zo vaak in het kasteel geweest dat ik niet nodig vond om het te doen. Er hingen wel prachtige quilts overal, die heb ik dus gemist, maar het was geen ramp😊

Dan de donderdag, ook weer overgewerkt, vrijdag een paar uurtjes voor 1 collega gewerkt tot 11 uur, daarna boodschappen en mantelzorgen voor schoonmoeder.
En toen kwam weer een lang verwachte dag, de zaterdag, weer zo'n dag waar ik naar heb uitgekeken. Ik had samen met Karola en Anita, 2 dames van ons Bee-Kwartet-groepje, opgegeven voor de Quiltersgilde dag in de Schakel,Nijkerk. We kwamen al om half 10 aan, in de rij om aan te melden en toen opgeven voor een workshop in de middag. 















In de morgen kon ik terecht voor de trunkshow van Betty Prins 

 ...en gelukkig kon ik nog terecht bij Richarda voor Sticherie in de ring-workshop, die begon om half 2, na een heerlijke lunch.

Ook Mieke gesproken en even een selfie gemaakt 😇
Natuurlijk nog een paar leuke dames ontmoet, ook een selfie gemaakt met iemand anders, maar weet niet of ik de foto mag plaatsen, dus doe ik het maar niet. En zo heerlijk tijdens de workshop met een paar dames uit Purmerend kennis gemaakt.


Om kwart voor 5 kwam ik thuis, vol met nieuwe ideeën en met veel zin om verder te gaan met mijn eigen handwerkjes. 
En nu nog de foto van blok nummer 4 van FoH, ze zijn allemaal erg mooi geworden. Linksboven van Karola, rechtsboven van Anita...
...linksonder van zus Annelies, daarnaast van Betsy en als laatste van mij.
Wat was het een heerlijke week🌸🌻🍀 
En dan wens ik voor jullie allen een heerlijke en creatieve week toe.
Liefs, Ineke

20 opmerkingen:

Tilly zei

Ook weer een gezellig blogje, drukke week maar ook afgewisseld met leuke dingen.
Ik heb gelijk een vraag hoe krijg jij het voor elkaar om de foto’s naast elkaar te plaatsen met de tekst ertussen? Ik ben met mij blog nog een beetje op onderzoek uit. Aan de zijkanten staat ook niets. Kan niet vinden hoe dat moet ��

ik ben wat quilt dingetjes aan het klaarzetten want wij gaan donderdag met vakantie.

Groetjes Tilly

Betsy's Quilt Blog zei

Zo te lezen heb je een erg leuke quiltweek gehad! Gezellig om te lezen.

Annie Kingma zei

Heel drukke week, met top dagen. mooi werk allemaal, en zo gezellig.
Groetnis Annie

Annelies zei

Een drukke, maar ook heel gezellige week om op terug te kijken !

Gerda Hartman zei

Wat een heerlijke week, met zulke geweldige uitjes. Daar krijg je gewoon energie van. Nu lekker nagenieten. Fijne week.

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat een heerlijke week Ineke

miekequilt zei

Wat een leuke, drukke werk had jij. Het was zeker leuk om je weer te ontmoeten, een leuke foto heb je van ons gemaakt

Floor zei

Zeker een hele drukke week Ineke. Maar wel met 2 super dagen er bij.
Lekker bijpraten, ideeën op doen en veel mensen zien en mooie quilts.
Waarschijnlijk ook nog wel lapjes gekocht in de winkels die er waren, want een mens heeft altijd wel wat nodig.
Hopelijk is deze week wat rustiger en kan je weer verder met je eigen leuke blokken.

katrien zei

Een super week heb je gehad.

Bertiebo zei

Wat leuk toch allemaal en mooi. Ik geniet een beetje mee!

Tilly zei

Dat is een leuke week geweest, bedankt voor het meegenieten.
Groetjes Tilly

Willy zei

Je had leuke uitjes Ineke. Het kasteel is een mooie locatie voor een quiltdag.

Yvonne zei

Werken en quilten, een prima combinatie! Een heerlijk volle week met twee zulke quiltdagen er in. Soms heb je zulke tijd voor jezelf gewoon even nodig.... alle andere klusjes kunnen best een week wachten! Veel quiltplezier deze week.

Knutselpret zei

dat ziet er super gaaf uit gezellig hoor

BezigeBijMirjam zei

Zo die week stond wel in het teken van het quilten. En ook nog wat werken. Één en al gezelligheid zo te zien in Vaassen en Nijkerk. Echt genieten!🤗

Annemiek zei

Heerlijk zo een drukke week, druk op je werk en dan als toetje leuke quiltuitjes. Zou het niet erg vinden als ik dat zo kon regelen op mijn werk. En dan ook nog eens quilten op een echt kasteel das ook niet alledaags. Geniet nog maar lekker na.

quiltverslaafd zei

Ondanks de drukke week nog tijd genoeg voor leuke dingen groetjes Leintje

Dientje zei

Nou, dit was een aaneenschakeling van leuke activiteiten. Soms komen de dingen te kort op elkaar, maar het is wel leuk. Groet, Dientje

Francisco Manuel Carrajola Oliveira zei

Uma semana bem movimentada, gostei de ver e aproveito para desejar um bom fim-de-semana.

Andarilhar
Dedais de Francisco e Idalisa
Livros-Autografados

Quilts and Newf's zei

ziet er erg gezellig uit!