vrijdag 5 april 2019

Terug van weggeweest (waarschuwing!!! veel foto's)

Hallo allemaal, hier ben ik dan weer. Na ruim 1 maand weg van blogjes posten. Wel blogjes gelezen en af en toe bij iemand een reactie achtergelaten.
Wat heb ik gedaan deze afgelopen maand. Kan het niet exact dag tot dag of week tot week vertellen, maar hier een klein verslagje.
Eerste week kwam ik een beetje bij van mijn griep, af en toe steekjes geplaatst en huis schoongemaakt en opgeruimd. Natuurlijk gewoon naar bedrijf om te werken. En dan de zaterdag (9 maart) workshop in Zutphen, werd gegeven door Patricia Kockelkoren, wat was die dag leuk en gezellig. In de winkel waren Gerda en Judith die vrolijk bleven snijden, vouwen, helpen zoeken naar dat ene mooie lapje en klanten te woord staan.
Voorraad moet op peil blijven 😋


Natuurlijk gingen er wat lapjes mee naar huis, van alles wat, rood voor de achtergrond van deze kompassen maar ook een paar die zo mooi waren en zomaar mee wilden naar mijn huis 😋


Tweede week gewerkt en woensdag hadden wij een gezellige Bee bij de Pinksterbloem-club. Sorry, mijn foto's zijn weg, ik ben een beetje te rigoureus geweest met opruimen 😱

En dan de volgende weken vanaf zaterdag 16 maart vlogen DH en ik weer naar het eiland Lanzarote, een van de Canarische eilanden van Spanje. Terwijl DH zijn hobby ging uitoefenen, zette ik steekjes in mijn vakantie-project,


las ik het ene boek na de andere uit en wandelde ik wat over de boulevard of door de straten van Playa Blanca, af en toe bij een winkeltje naar binnen, maar gewoon alleen kijken, niet kopen. Totdat er gelegenheid kwam om naar Arrecife te rijden om de quiltwinkel Entremanos LZ van Mari Paz te bezoeken. Ik werd weer vriendelijk ontvangen en mocht rustig rondkijken en vragen, terwijl zij druk was met haar andere klanten en cursisten. Oh ja, wacht, even een paar foto's van haar winkel 😇











En echt, ik ben er zelfs 2x geweest, gewoon voor de gezelligheid en ze vond het zo leuk!!! De eerste keer kreeg ik van haar voorraad restjes een flinke hoeveelheid mee voor een klein prijsje, nadat ze hoorde dat ik niets meer had en nog 1 week bleef. De grote lappen zijn allemaal halve meters en een paar van 1 meter.

Verder veel foto's gemaakt van de omgeving, vooral de bomen en bloemen, zo mooi en zo helder!















En dit zijn allemaal verschillende bloemen(en bomen) die ik heb gekiekt.

Uiteindelijk aan het einde van de vakantie had ik dit zover klaar, kijk...


Ja, zelfs het kompas had ik netjes, per deel in zakjes meegenomen, afgekregen, alleen het middelste rondje moet ik nog vastnaaien.

Thuisgekomen op zaterdag de 30e, eind van de middag, gauw al wasjes gedraaid en opgeruimd, de volgende dag wat boodschappen voor de eerste 3 dagen en maandag weer gewoon aan het werk. Op naar de volgende vakantie, maar dat duurt nog een paar maanden 😝

Voor iedereen nog even een kleine notitie.
Tijdens al deze weken heb ik wel blogjes gelezen en genoten van jullie verhalen, maar heb niet gereageerd. Vanaf deze week ben ik er weer mee begonnen, dus wordt het weer lekker vertrouwd 😎

Hierbij wens ik iedereen een heerlijke maand, met heerlijke warme dagen in goede gezondheid!💗

Liefs, Ineke

15 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat gezellig dat je er weer bent. Weer helemaal gezond en klaar om te bloggen, quilten en werken. Wat een heerlijke vakantie hadden jullie. En wat heb je veel gedaan. Ik vind de laatste quilt erg spannend. Zag m al bij een ander en lijkt me erg leuk om te maken. Maar eerst iets afmaken.

Tilly zei

Wat leuk dat je er weer bent Ineke, en wat een prachtige bloemen foto's.
Vind je kompas heel erg mooi geworden.
Groetjes Tilly

Annelies zei

Leuk weer bij je te lezen. Wat een mooie foto's en volgens mij een hele gezellige quiltwinkel.

Mir zei

Ha Ineke, wat fijn dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad, prachtige bloemen kwamen er voorbij en je hebt niet stil gezeten hoor! Mooi!

groetjes, Mirjam

Floor zei

Altijd fijn om lekker bij te komen en op vakantie te gaan.
Mooi al die bloemen, echt zomers, maar dat krijgen we hier ook eerdaags :-)
Fijn dat er een quiltwinkel was, want je zou toch maar onthoudingsverschijnselen krijgen haha!
De eerste 3 foto's zijn (bij mij) niet te zien, vreemd dat heb ik anders nooit.
Nu lekker rustig verder met je leuke quilts in je eigen achtertuintje, wordt (is) mooi weer!

Betsy's Quilt Blog zei

Wat gezellig dat je er weer bent! Mooie projecten en schitterende natuurfoto's.
Fijn dat je een ontspannen vakantie hebt gehad. Daar kun je heerlijk op teren.

quiltverslaafd zei

Zo dat heeft een mens af en toe nodig lekker genieten en niks hoeven 😄 even er tussenuit.
Geniet nog even van het weekend groetjes Leintje

Dientje zei

Heerlijke omgeving met al die mooie bloemen. Wat een leuke auiltwinkel, fijn dat ze zo aardig voor je waren. Groet, Dientje

Conny's-blog zei

Prachtige bloemen op je foto's zeg.
Je hebt ook heerlijk steekjes gezet, mooi hoor je kompas.
Nu weer heerlijk nagenieten hoor................liefs.Conny

Gerda Hartman zei

Klinkt als een paar heerlijke weken. Gezellig dat je er weer bent. Mooie projecten mee bezig. Fijn weekend.

Annie Kingma zei

Heel gezellig je blog te lezen, veel om te kijken
prachtige bloemen.
En het kompas zo mooi gemaakt.
Mooie stofjes ook allemaal.
Fijn weekeinde
Groetnis Annie

Yvonne zei

Wat een heerlijke vakantie hebben jullie weer gehad op Lanzarote. En een mooie cirkel gemaakt.

Willy zei

Gelukkig dat je weer beter was voor de vakantie. Heerlijk zo'n week. Leuk dat daar ook een quiltwinkel was. Je had ook mooi vakantiewerk mee.

Quilts and Newf's zei

Wat een prachtige bloemen van / op Lanzarote . Heerlijk dat je je voorraad stofjes hebt kunnen aanvullen in de plaatselijke quiltwinkel. Je schering en inslag groeit lekker, ben er ook mee bezig .

Guusje, zei

Wat een mooie foto's. En wat een leuke winkel heb je daar gevonden als ik het zo lees. Je Compass is erg mooi net als je project in wording.