zondag 14 april 2019

Pure verwennerij!

Inmiddels ruim een week geleden mijn laatste blog-post geweest, helemaal vergeten te vermelden dat ik in die week een zacht envelopje kreeg van Inge (klik) met mooie strookjes stof voor de Schering en Inslag, mijn vakantie project.
Hartelijk bedankt Inge, heel blij mee!!!



Van de week woensdagmorgen op de fiets naar Aleid, ook Bee-lid van de Pinksterbloem. Even gezellig aan de koffie en lekker "beppen"over van alles en nog wat. Zegt ze op een gegeven moment, "ik heb 2 dezelfde boeken, mag je wel 1 van hebben". Uhhh...😱 wat...echt???





Dit boek...





met deze inhoud...hexagonnen




En ook zoals dit patroon (zie foto links), waar Gert (klik) ook mee bezig is.





Super blij, stond helemaal te stuiteren (en nog)
Dan zegt Aleid, "hier... deze tas met lapjes, neem  ook maar mee, kun je ook voor je restjes-quilt gebruiken, de Schering en Inslag".


En zie, dit was de inhoud...inmiddels gestreken en beetje op kleur gesorteerd.



Wauw...zo blij mee, dank je wel lieve Aleid 💗
wat een verwennerij!!!




Gistermorgen moest ik extra uurtjes werken, omdat de Paasdagen en Koningsdag eraan komen. Maar 's middags toch  even tijd gemaakt om eens achter de naaimachine te zitten, want sinds ik terug ben van vakantie, weinig gedaan aan mijn projecten.










Dus eerst ketting-naaien van de 3-hoekjes, daarna de 4-kantjes aan elkaar en aan de blokken naaien. Binnen korte tijdsbestek leek er wel een explosie was geweest, hahaha😊
Kijk...zover ben ik gekomen, nu nog 2 blokken er aan en kan ik beginnen met de applicatie randen  😍





Nog even een paar foto's van mijn bloemen


Naast blauwe druifjes, heb ik ook witte!





De tulpen nog steeds niet in bloei en mijn clematis krijgt al kleine knopjes!!!









Voor iedereen wens ik  een fijne zondag en tot de volgende keer!

Liefs, Ineke      

16 opmerkingen:

Annemiek zei

Heb ook nog je maand overzicht gelezen. Heerlijke vskantie heb je gehad even lekker wat wennen aan zon en strand. Het zomer gevoel. Nog even volhouden dan krijgen we hier ook. Leuke quilt is de kompas he. Ben er zelf ook mee bezig. Fijn quiltvriendinnen die delen. Dan wordt je nog eens verwend. Fijne quiltweek.

katrien zei

Leuke lapjes en mooie projecten.

Annelies zei

Wat een verwennerij !

Conny's-blog zei

Zo Ineke jij bent verwend he, zo lief van haar toch.
Je bent ook met mooie dingen bezig hoor..................liefs.Conny

christine zei

Wauw Ineke. Wat lief van de dames.
Genieten is het bij jou in de tuin .
En die schering en inslag. Lijkt me ook leuk omte doen maar ik ben nu bezig met hexjes zo.n2600 moet ik maken .
Lekker anders vervelen we ons .🤣🤣

Betsy's Quilt Blog zei

Wat een leuke cadeautjes! En je quiltwerk wordt prachtig, mooie warme kleurencombi!

Willy zei

Dat is zeker verwennerij.
En het komt allemaal goed van pas.
Mooi quiltwerk.
Je bloemen ook.

Elizabeth zei

Explosie is je tuin, maar ook bij je patchwork! Wow, je gaat als een trein... Maar als je zoveel leuks krijgt, dan ben je niet te stoppen natuurlijk...
Dat is echt heerlijk verwend worden!
Groetjes, Elizabeth

Floor zei

Je gaat supersnel met je blokjes op de naaimachine. Net als de bloemen in je tuin, die vliegen ook de grond uit. Dat zal van de week nog wel harder gaan als het warm wordt.
Je bent zeker super verwend zeg. Wat een leuke lapjes en een mooi boek.
Je kunt voorlopig weer vooruit.

foekie's fashion zei

Even je laatste blogjes gezien. Je bent met leuke projecten bezig. Mooie foto's van je bloementuin. Lekker weer thuis aan de hobby. Groetjes van Joke

Yvonne zei

Mooie blokken zijn er bij gekomen. Heerlijk die explosie van de natuur momenteel, ik geniet er ook zo van! Je bent verwend met boek en lapjes, quilting is sharing!

miekequilt zei

Wat ben je verwend! Leuk om zulke mooie spulletjes te krijgen.

Mir zei

Oh, wat een mooie lapjes kreeg je. Je dresden plate bloemen zijn ook prachtig.

groetjes, Mirjam

Annie Kingma zei

O ben laat met blogs lezen.
Maar wat heerlijk verwend ben je.
Mooie lapjes.
De blokken zijn weer prachtig.
Jullie tuin zo mooi in de lente.
Groetnis Annie

Gerda Hartman zei

Ook begonnen met schering en inslag. Zaterdag een workshop in gehad. Ik vind je blokken echt geweldig!

Quilts and Newf's zei

leuke verrassingen lapjes stof en een quiltboek.
en de witte blauwe druifjes stonden ook jaren geleden in mijn tuin , helaas nu niet meer. ze zijn zo mooi.