zondag 28 april 2024

Batikstof hexagonnen

Een aantal weken geleden was ik begonnen met het maken van blauwe bloemen, die ik op een kussenhoes wilde appliqueren. Maar naarmate ik er een aantal had vastgenaaid, vond ik het steeds saaier worden. 

Alleen blauw gebruiken vond ik toch niet leuk.
Gelukkig wilde iemand de bloemen van mij overnemen,  dus de hoes van het kussen wordt nu totaal anders, geen bloemen meer. Dit wordt vervolgd 🥰

Nu ben ik begonnen met een ander hexagonnen-project, een krans waar ik tijdens mijn Bee's aan kan werken.

Ik heb alleen deze gekleurde krans op papier, heb het verdeeld in 3 delen en heb net deel 1 af


Liefs, Ineke





6 opmerkingen:

Floor zei

Vond de blauwe bloemen ook heel mooi.
De krans ook, mooie kleuren op de foto, maar ik zie daar geen mosgroen bij.
Kan wel eens kijken van de week of ik wat kleurtjes heb die je nodig hebt.
Wel kleine motiefjes lijkt me.
Hoe groot moet een lapje zijn voor een bloem?

Dientje zei

Jammer dat de blauwe hexjes niet naar je zin was. Maar je hebt nu een ander project waar je met plezier aan werk. Groet, Dientje

Annie Kingma zei

Word een vrolijke kllerrijke krans. Hexjes zijn altijd welkom voor tussen door,
Mijn laatste hexen werk was heel groot, en nu dus even geen hexjes voor mij.
Al vind ik deze weer heel mooi.
Groetnis Annie

Frederika zei

Fijn dat iemand anders je blauwe hexjes kan gebruiken. Die krans ziet er super vrolijk uit.

Yvonne zei

Het blauw was mooi, maar inderdaad ook een beetje saai. Deze kleuren die je nu gebruikt knallen lekker. Daar wordt je vrolijk van!

frameless mind zei

Dag Ineke,
Ik heb ook zo'n stapeltje blauwe hexagonbloemen liggen. Eerst vol enthousiasme begonnen maar nadien is ook hier dat project blijven liggen. Na maanden van sterren naaien ben ik ondertussen ook terug hexjes aan 't maken. Ben al enkele jaren aan een grote hexagonquilt aan 't werken.
Ben benieuwd hoe groot deze krans wordt
Een héél mooi project om aan te werken zeker nu in de natuur ook een explosie van kleuren plaatsvindt.
Moet inspirerend werken 🌼🌸🌺🌹⚘️🪻🌷
Groetjes, Liliane