zaterdag 3 februari 2024

Doorgaan en nog een Bee

Inmiddels zijn er alweer 3 weken voorbij na het overlijden van schoonmoeder en al veel geregeld en opgeruimd in haar appartement.  We hebben de huur einde van deze maand opgezegd, dus nu komen er potentiële huurders kijken en/of spullen overnemen in de woning. 

Maar er is ook leuk nieuws, met een paar dames afgesproken om regelmatig bij elkaar te komen om samen te handwerken. Dat hebben we anderhalve week geleden gedaan, het was gezellig ondanks dat mijn hoofd nog niet er naar stond, maar even afleiding had ik toch even nodig. Op de foto staat the Dutch Quilters, dat is het patroon waar Aleid mee bezig is, vond het er wel heel moeilijk en ingewikkeld eruit zien. Joke was met haar wolf bezig, ook al iets waar je je hoofd bij moet houden😄 en Vicky was met mooie rode blokken bezig, vergeten te vragen hoe het patroon heette. Mijn bargello had ik meegenomen om te quilten en kwam er al gauw achter dat ik wat verkeerd bezig was, dus gelijk maar weer uithalen. Oh...vergeet te zeggen dat ons klupje de 4 vingerhoedjes heet 🥰
Dan zit ik al jaren bij een ander groepje quilters, genaamd Quilt-Kwartet en we komen iedere maand een keer bij elkaar. In de maand januari zou het bij mij zijn, maar ja, dat ging niet door 😔 Maar nu wordt het dus einde van deze maand, want een van ons is druk met verhuizen bezig. Dus dat komt zeker goed. 
Nu ik ook druk ben met regelen en opruimen, moet ik toch iets hebben om in de middag een paar uurtjes en in de avond te ontspannen. Dus de oude quilt die ik ooit aan mijn schoonmoeder heb gegeven (2009) ben ik aan het restaureren want het is echt intensief gebruikt
En heb mezelf een mooie doos cadeau gedaan voor de klosjes, nu vallen ze niet meer om.

Liefs, Ineke


7 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk geschreven! En de vier vingerhoedjes zijn ook top! Blij dat we onze hobby hebben🫶

Anoniem zei

Mijn quilt is de quilt van Kaghryn Kerr, de 365 challenge. Groetjes Vicky

Joke Herlaar zei

Dit is de allereerste blog ooit gelezen door mij. Leuk Ineke. Fijn dat je naast de drukte omtrent schoonmoeders overlijden deze hobby hebt als afleiding

frameless mind zei

Dag Ineke,
Het huis van je schoonmoeder opruimen zal best een hele opgave zijn. Hopelijk kan je rekenen op vele helpende handen. Het is ook een periode waarin veel herinneringen worden opgehaald zeker nu alles door jullie handen gaat.
Gelukkig is er de quiltbee waar je even met andere dingen bezig kan zijn.
Een fijne en praktische oplossing om je klosjes te bewaren!!
Lieve groet,
Liliane

Quiltblog Janine zei

Samen werken en samenwerken is altijd leuk en gezellig. En motiverend! Hier doen wij dat ook. Als afleiding en even uit de dagelijkse bezigheden, een fijn moment.

Floor zei

Moeilijk om het appartement van je schoonmoeder op te ruimen.
Je komt zoveel tegen waarvan je denkt, moet ik dit bewaren, of weg doen?
Voor haar was dat alles belangrijk.
Wat een leuke naam hebben jullie bedacht voor de quiltclub, gezellig om bij elkaar te komen.
Handig die klosjes opbergbak. Ik heb er ook een, maar dan zitten de klosjes er liggend in zodat je de kleuren goed ziet.

Yvonne zei

Wat gezellig Ineke een nieuw 'klupje'. Je kunt er niet genoeg hebben vind ik, altijd gezellig om samen te fröbelen!
De nasleep van het overlijden van je schoonmoeder, wat een werk hé? Ik ben pas mijn vader verloren en weet er helaas alles van.....
Wat afleiding is dan héél welkom, even de zinnen verzetten.