zaterdag 29 februari 2020

Mijn week

Deze week behoorlijk veel gedaan op handwerkgebied,  zit nu een beetje in een flow, waar ik zo van kan genieten. Het is ook niet zo dat ik elk vrij uurtje ermee bezig ben, maar eenmaal naald en draad in mijn vingers dan ben ik haast niet te stoppen.
Mijn Peaches zit nu zover in elkaar en ben nu bezig met de laatste randen waar ik boogjes op de rand moet appliceren.
De eerste rand is klaar (moet het nog wel vastnaaien hoor) en ben begonnen aan de volgende rand.
Natuurlijk ook verder met het quilten van mijn laatste blok van FoH. Het ligt nog naast me op de bank, zal er toch maar weer eens mee verder gaan, als ik weer wat boogjes heb geappliqueerd.

En dan dit boek
Van de week, toen ik Instagram opende verscheen als eerste de foto hiervan, geplaatst door iemand die het wilde verkopen. Gelijk gereageerd en een paar dagen later was het al binnen. Het spookt al jaren door mijn hoofd om te beginnen met deze quilt, dus kan nu rustig lapjes bij elkaar zoeken, bedenken welke kleur achtergrond ik wil en plannen. Kreeg al vele aanmoedigingen op Facebook toen ik het liet zien, dus altijd leuk.

En voordat ik het wist had ik al een aantal stapeltjes stof gestapeld en apart gelegd om te beginnen.


Geen fotobeschrijving beschikbaar.
Nadat ik zoveel leuke reacties kreeg op Instagram en Facebook, ben ik er maar eens rustig bij gaan zitten en hopla, a Star is born 😊







En nu gauw weer verder met mijn handwerkjes.
Een fijn weekend allemaal.

Liefs, Ineke

19 opmerkingen:

quiltingmieke zei

piep wat geweldig mooi worden je randen en de DJ is van start!! geweldig!
knuf

Betsy's Quilt Blog zei

Heerlijk Ineke, dat het quilten zo voorspoedig gaat. Hopelijk blijft je schouder meedoen. Wat je maakt is erg mooi! Een buiging voor dat je gestart bent met de Dear Jane. Wat een project!

quiltmarjanneke zei

Allemaal weer prachtig Ineke! Jij verveelt je niet tenminste.

Floor zei

O jee, een nieuwe verslaving is geboren! Beginnen aan de Jane! Gek hè, dat iedereen die uiteindelijk toch wil maken.
Is leuk om te doen, steeds weer een ander blokje. Die van mij ligt helemaal stil in de kast, zo zielig.
Maar eens komt ze er weer uit hoor.
Je quilt op de eerste foto is nu al, zonder de boogjes, een plaatje! Echt heel mooi, dus hopelijk vind je nog tijd om die te gaan quilten.
Veel succes met Jane en het zoeken naar de lapjes.

Anoniem zei

Je quilt is mooi geworden. Altijd fijn als alles zo goed gaat en het eind in zicht komt.
Leuk dat je dat boek hebt kunnen overnemen. Succes met de Dear Jane. Het schijnen kleine blokjes te zijn of valt dat wel mee?

katrien zei

Succes met de dear Jane.

Bertiebo zei

Ik vind hem prachtig!!! Heb je enig idee wat het aan tijd heeft gekost?

Annemiek zei

Heerlijk die quiltflow je zou het liefst alles tegelijk doen. De Dear Jean leuke en uitdagende quilt om te doen. Mijne ligt klaar om te dubbelen. Ik was er mee begonnen toen ik nog niet zo veel van quilten wist jij hebt al veel mee ervaring en fat gaat je goed van pad komen. Succes en veel plezier ermee.

Conny's-blog zei

Je quilt is bijna klaar en prachtig geworden.
Weer een nieuwe uitdaging al die blokjes maken.
Succes he ermee, we volgen je hoor.........liefs,Conny

Willy zei

Wat leuk dat je aan de Dear Jane quilt gaat beginnen. IK vind het een prachtige quilt en leuk om te volgen. De Peaches vordert al behoorlijk. Houden die flow, dan heb je binnenkort een affo.

Annie Kingma zei

Je bent fijn bezig, en alles even mooi en netjes.
Het boek een nieuwe uitdaging.
Helemaal aan jou besteed. En het zal weer een prachtig werkstuk worden.
Geen logje gemaakt hier, staat allemaal wat op een laag pitje.
Overal mee bezig, en niks af.
Fijne week
Groetnis Annie

Gerda Hartman zei

Wat wordt je quilt mooi! Ben zelf bij de Dear Jane al jaren geleden gestrand na de eerste 3 rijen. Maar ooit, ooit ga ik er mee verder. Succes en een fijne week.

Annelies zei

Leuk dat je met de Dear Jane bent begonnen. Je leert er veel van.

Dientje zei

Lekker bezig dus, en gevallen voor DJ. Het boek heb ik ook, evenals Sylvia’s Bridal Sampler en The Farmers Wife. Wie weet of ik er aan begin. Veel plezier met zoeken en denken over DJ. Zijn trouwens wel lekkere meeneem blokken. Haha, dat zou dan wat voor mij zijn. Groet, Dientje

christine zei

Ha het eerste blokje is een feit .ach wat maakt het uit. Wat je hebt liggen het komt allemaal wel af .ik deed op een gegeven ogenblik elke week 1 blokje van drie quilts en de dear jane Heb ik nu 2x gemaakt

Knutselpret zei

Das echt heel veel moois om te laten zien

Elizabeth zei

Het is heerlijk als het allemaal zo lekker gaat! En je bent enthousiast begonnen aan de quilt der quilten! Ik vind het een geweldig mooie quilt,maar ook pittig met die kleine stukjes!

Yvonne zei

Wat een prachtige quilt wordt je peaches! Succes met Jane, zo leuk om te maken!

Quilts and Newf's zei

wauw wat een mooie quilt !