zondag 12 augustus 2018

Je kunt ook overdrijven

Ja, dat gebeurt dan ook hier wel eens. De afgelopen dagen overdreven veel gehandwerkt! En wat?  Zoals ik al een aantal blogs eerder heb geschreven, was ik gestopt met Winterse Hexjes, omdat ik eerst wilde zien welke kant het op ging. Toen nog vakantie erachter aan, weer thuis, waren het heftige warme weken, ja, dan loop je minstens 3 à 4 maanden achter. Van mij was het dus al vanaf eind april niets meer aan gedaan. En omdat het nu al een paar dagen weer heerlijke temperaturen zijn, kan ik tenminste weer met naald en draad aan de gang. 

 Met af en toe een lekker waterijsje erbij 😋






De 1 na de ander was zo in elkaar gezet van de 16 ijs-sterren. Nu zijn er al 10 af, nog 6 te gaan. Daarna achtergrond hexjes rijgen, maar weet nog steeds niet welke stof ik ga gebruiken. 




Maar nu heb ik pijnlijke vingers en polsen, toch maar wat rustiger aan doen.😞






En hoe zit het met de hexagonnen-randen (nog 2) van de Bride and Bloom? Niets meer aan gedaan, dus die ga ik nu maar weer eens maken.





Tot de volgende keer, fijne zondag


Liefs, Ineke








14 opmerkingen:

quiltingmieke zei

Piepdat schiet lekker op meid! Maar nu wat gad terugnemen hoor! Knuf

Betsy's Quilt Blog zei

Wat beb je heerlijk veel gedaan, dan zit de vaart er weer fijn in! Leuke combi voor je winterse hexjes. En mooi dat de finish van de B en B top in zicht is. Die wordt geweldig mooi! Groetjes vanuit Frankrijk.( Waar ik jammergenoeg al door mijn quiltwerk heen ben :( te weinig meegenomen)

Willeke de la Chambre zei

Ja lekker dat de temperatuur weer wat gunstiger is om wat met lapjes te doen. Ik begin er ook weer naar om te kijken. Fijne zondag!

Annemiek zei

Met een ijsje ijssterren maken geen wonder dat het goed wil vlotten. Leuke coole kleuren.
fijne zondag.

Floor zei

Fijn dat je weer zin hebt in de hexjes. Kan me voorstellen dat je eerst even wilde zien hoe het gaat worden. Mooie kleurtjes heb je gebruik.
Denk haast dat ie groot wordt uiteindelijk, maar je kunt altijd stoppen.
Gelukkig is het nu weer koeler, echt genieten nu, ook van het handwerken.

Annie Kingma zei

Fijn gevoel weer het nodige gedaan te hebben. Het ziet er prachtig uit.
Dat is het voordeel als je weet hoe het gaat worden.
De ijs sterren eerst daarna alles aan elkaar.
Ik deed het als voorschrift in rijen dus.
Nu week 32 klaar, maar hoe het met de hoeken moet worden,
ik wacht dat ik een voorbeeld langs zie komen.
Fijne en goede week gewenst
Groetnis Annie

Guusje, zei

Je hebt veel gedaan an de Winterse Hexjes. Het ziet er geweldig uit. Doe voorzichtig met je handen.

foekie's fashion zei

Leuke ijssterren.

miekequilt zei

Ik vind je hexjes enig. En het blijft leuk om te doen. Maar nu even rustig aan jij, want aan zere polsen en handen heb je niks.

Mrs. Sutherland zei

Lekker bezig, en hexjes zijn toch wel een ultiem zomerwerkje. Kijk wel uit met die handjes van je! Anders moet je het zo lang bezuren!
Fijne week, Mar

Judith zei

rustig met handen en polsen! Wel enig om zo bezig te zijn, heerlijk.

Marja. zei

ga lekker je gang, in eigen tempo , kom je er ook hoor! je gebruikt leuke frisse kleuren.

Yvonne zei

Wat een productie Ineke! Ik kan me die pijnlijke handen en polsen wel voorstellen!
Deze week maar wat rustiger aan, je hebt zo een langdurige blessure.....

Ageeth Dorsman zei

Je hexjes zijn wel heel erg mooi aan het worden, en wat heb je er veel gemaakt! Misschien toch maar een iets langzamer tempo gaan volgen, om je handen en polsen te ontzien? Je moet niet denken aan een langdurige blessure...
Groetjes van Ageeth.