zaterdag 15 februari 2020

Handwerkbeurs en Bee

Gisteren, vrijdag dus, ben ik samen met mijn Zus naar de Handwerkbeurs in Zwolle geweest. Daar heb ik een mooi lapje gescoord om een vest/jasje te maken+ patroon. Moet alleen nog bijpassende boord kopen, maar dat kan ik hier dichtbij huis bij Jan Sikkens doen.

Voor het eerst met een longarm-machine een blok gequilt. Wat een leuke ervaring!!!

Dit blok was het, bovenin zie je mijn begin, heel onzeker oftewel onervaren ging ik van start en naarmate ik verder kwam vond ik het steeds leuker.

Zo jammer dat ik niet meer ruimte heb om zo'n longarm machine te plaatsen hier thuis๐Ÿ˜Š








Er hingen prachtige quilts, maar heb ze niet allemaal op de foto gezet. Maar deze vind ik zo mooi!!! Patroon van Kathryn Kerr, een Australische ontwerpster.



Even later was ik zo maar met haar in gesprek, wat leuk!!! Wat is ze vriendelijk en ik mag van haar een foto maken bij haar prachtige quilt op de achtergrond.





Ook hingen er 2 Aves- quilts, 1 in het rood, de andere blauw. Heb ze niet op de foto gezet, het was er zo druk! Je ziet toch nog wel hier de rode!




Maar het was al vanaf 10 uur ontzettend druk, hier een paar foto's.








Vandaag had ik een Bee bij Fernande van Quilt-Inn, het was weer een vrolijke en dolle boel, ontzettend gelachen, maar ook veel geleerd. De Dear Jane-projecten had de overhand.






Voor iedereen een fijn weekend.
Liefs, Ineke

17 opmerkingen:

Betsy's Quilt Blog zei

Wat heb je weer leuke dingen gedaan op quiltgebied! Ben benieuwd naar de stof van het jasje en patroon.

Floor zei

Ziet er mooi en gezellig uit op de beurs.
Heb ik ook eens gedaan op een beurs. Even op zo'n quiltmachine. Best moeilijk hoor als je precies langs iets wil quilten.
En zo'n ding kost wel 7.000,00 dus heel veel geld.
Die blauwe quilt die je zo mooi vindt, is als gratis patroon op internet geweest.
Veel gezien bij diverse bloggers. Had ook alle blokken opgeslagen, maar toch weer verwijderd van mijn laptop.
Jammer dat je hem gemist heb.
Niets zo fijn als heel veel lachen! Leuk dat jullie dat gedaan hebben op de bee.

Dientje zei

Ik was vrijdagmiddag op de beurs, toen was het ook druk. Ik ben ooit begonnen met 365 van Kathryn Kerr. Het middenstuk is af en een stel blauwe voor de 1e randen. De quilt van Marie Suarez heb ik ook. 2 blokken klaar, de rest moet nog. Pff. Quilten gaat je goed af. Met gewone machine vind ik moeilijk. Oefenen dus. Groet, Dientje

Knutselpret zei

mooi om naar de beurs te gaan altijd leuk voor inspiratie en shoppen

quiltmarjanneke zei

Die beurs is elk jaar weer genieten! Mooie werkjes van de bee!

Yvonne zei

Leuk, wat foto's van de beurs in Zwolle. wat een mooie quilts hangen er!
Een bee is heerlijk om te ontspannen en lachen met elkaar en dat je er ook nog iets van leert, is mooi meegenomen!

Gerda Hartman zei

Altijd leuk, de Handwerkbeurs. Heb hem al een paar keer overgeslagen. Best wel ver voor ons. Maar de inspiratie is altijd geweldig. Fijn weekend verder.

Annemiek zei

Je hebt de gezelligheid weer opgezocht. Het longarm quilten heb je snel onder de knie, goed hoor. Altijd leuk om een praatje te kunnen maken met ontwerpsters. Fijne zondag.

quiltingmieke zei

piep wat heerlijk genoten op de beurs, zie je zo aan de foto’s.
Fijne zondag
knufknuf

Marja Rijnsburger zei

Dit jaar ben ik niet geweest maar het is wel een heel leuke beurs.
Na vorige week in 3 quiltwinkels te zijn geweest is de lapjesvoorraad weer op peil ๐Ÿ˜€
Wel weer veel mooie quilts welke je laat zien.
Fijne nieuwe week.
Groetjes Marja

Conny's-blog zei

Heerlijk he die handwerkbeurs, zoveel gezien. Ook op geen quilt gebied mooie dingen hoor. Altijd leuk al die verschillende handwerken. Heb erg veel foto's dus keuze maken. Ben benieuwd naar je stof en wat je gaat maken...........liefs.Conny

Willy zei

Leuke uitjes Ineke.
Ik vind die gehaakte honden prachtig, ze lijken net echt.

Annie Kingma zei

Mooie foto's en prachtige quilten op de handwerkbeurs.
Fijn ook dat je er heen kon gaan.
Dochter ging vrijdag middag met een collega /vriendin.
Had een balletje opgegooid om mee te rijden.
Maar nee zij vind dat te vermoeiend voor mij nu, nou ja misschien had ze wel gelijk hoor.
En ze hadden weinig tijd want avond moesten ze in de nachtdienst,
de eerste nacht van 4 en er moest ook nog even geslapen/ gerust worden avonds eerst.
Ik ben er wel geweest hoor, en echt het is het walhalla voor handwerksters.
Fijne goed week.
Groetnis Annie

Elizabeth zei

Je hebt er weer van genoten zo te zien. En leuk om je foto's te zien; ieder heeft zo weer zijn eigen keuzes daarin gemaakt.
Ik ga nooit naar een beurs, ik vind het veel te massaal en te druk. Daarom lees ik graag jullie verslagjes!

Marguerite zei

Ik was vrijdag ook op de beurs.
Heb genoten van hetzelfde moois als jij deed.

Tilly zei

Wat een leuke dingen laat je weer zien, en grote verleidingen op de beurs.
Vind de gehaakte hondjes ook schattig.
Groetjes Tilly

Quilts and Newf's zei

fijn om jouw verslagje te lezen van de beurs , ben dit jaar niet geweest en zo kan ik toch even mee genieten.