zondag 28 oktober 2018

Uitzoeken en verder hexen

een heleboel bij elkaar
Uitzoeken, meten en rolletjes maken. Dat deed ik van de week, samen met Aleid, Anita, Karola, Mieke en Thea. Onze grote quiltgroep, De Pinksterbloem, bestaat al heel wat jaren en ondertussen waren er zoveel stofjes verzameld op verschillende manieren en dat moest eens opgeruimd worden. Gebundeld en dan voor kleine prijsjes kunnen de leden van de groep stofjes kopen voor eventuele projecten waar ze mee bezig zijn. Hier een paar foto's van ons, druk in de weer met meetlint, linialen en papier/plakband
meten en weer vouwen


rollen en plakken

uitzoek/sorteren









maten opschrijven rollen en een bandje eromheen















Verder natuurlijk bezig geweest met de hexagonnen, terwijl ik nog veel meer andere werkjes heb liggen. Maar ik wil weer wat dichterbij komen bij deze week, dus druk geweest met de tweede punt. Het is eindelijk af. Maar gisteren wel heel druk mee geweest, de hele middag en een groot deel van de avond, toen ik naar bed ging moest ik nog 12 hexjes vastnaaien. Vanochtend gelijk gedaan en nu is het af, kijk maar!!!

Toch moet ik het nog aan het grote middenstuk vastnaaien, dat is een mooi klusje voor later in de middag.


Kijk, zo moet het worden ⟹
Krijg het nu al bijna niet in zijn geheel op de foto



Eerst maar een frisse neus halen 😊


Voor iedereen een fijne zondag en heel lief van jullie allen die een reactie achterlaten, dank je wel 😍

                                                   Liefs, Ineke



15 opmerkingen:

quiltingmieke zei

Piep wat leuk de stofrolletjes, ben zeker dat eenieder het juiste rolletje cr haar project in vindt.
Wat worden je hexa’s mooi!!

En het willen verdergaan
Zo bekend.,
Vandaag weer verder met een ster
En morgen weer blokjes appliceren
Voor de Di

Fijne zondag
Knuf

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Doorzetter!!!!!
Mooi Ineke, prachtig.

Anoniem zei

Poeh, wat een werk allemaal. Wel leuk hoor.
Je hexjes worden /zijn mooi.

Gerda Hartman zei

Veel huiswerk soms he met de hexjes. Dan loop je zo weer achter. Ik ben bijna bij. Dez e week hoop ik vandaag eraan te zetten. Je kleuren zijn prachtig. Fijne week alvast.

Annie Kingma zei

Veel stofjes bij jullie op de club,
Als ik wat dichterbij woonde zou ik wel zo'n pakketje kunnen gebruiken
Ja hoor de aanhouder wint, mooi ook de 2 de punt.
Zondags komt er hier niet zo veel van quilten. meestal wel kinderen of kleinkinderen op de koffie.Fijn hoor altijd gezellig
Maar zo ga ik even de stof zoeken waar ik dan die 2 x 20 hexjes van kan maken.
Kan ik morgen op de quilt middag rijgen
Volgende week zal zeker een herhaling zijn. Dus moeten het 80 bijpassende hexjes worden.
Dus niet te lang achter de PC, want straks naar oudste jarige dochter.
Groetnis Annie

BezigeBijMirjam zei

Jullie zijn goed bezig geweest op de groep. En je bent ook goed thuis aan het werk geweest met de hexjes. Je gaat als een speer. Je hebt al een flinke inhaalslag gedaan.πŸ‘πŸΌπŸ€—

Dientje zei

Winterse Hexjes: Heb ook 1 punt klaar plus stuk om hem breder te maken. Eerst maar voorraad hexjes aanvullen. Fijne zondag. Dientje

Naaidooz zei

Wat wordt ze prachtig, je hexjesquilt!! Lieve groet, Femke

Elizabeth zei

Wat een klus om al die stofjes uit te zoeken en aan te pakken... En misschien wel heel wat genies en geproes, tenminste.. dat zou ik hebben.
Maar een keer de bezem erdoor is goed!
Wat zijn je hexagonnen mooi bij elkaar, heerlijk dat je weer even je doel behaald hebt..
Groetjes, Elizabeth

Floor zei

Die frisse neus is vast gelukt. Jeetje wat was het koud vandaag!
Weet je..... niet verder vertellen hoor...… maar ik ben de winter nu al zat :-(
Heb er dit jaar geen zin in. Wat heerlijk al die lapjes die jullie hebben uitgezocht en gesorteerd. Een mens heeft altijd te veel omdat het zo leuk is om te kopen.
Ik ben van plan nu eens uitsluiten quilts te maken uit eigen voorraad, maar of dat gaat lukken??????

Conny's-blog zei

Leuk idee die stofjes op de club.
Je hesjes zijn weer prachtig geworden hoor...............liefs.conny

Yvonne zei

Wat een lading stofjes zeg! ( moest de foto even vergroten om goed te bekijken!)

Je hexjes groeien aardig. Ik ben zo benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Weet jij al waar het eindigt?

Knutselpret zei

DDde hexjes worden steeds groter en mooier en wat veel stofjes . Maar een echte quiltster heeft volgens mij nooit genoeg en een kast vol ha ha

Marijke zei

Hihi stofjes meten klinkt heel bekend...
Prachtig de hexjes!
groetjes van Marijke

Babs zei

Heel erg mooie hexagonnen