zondag 16 september 2018

Pinksterbloem Bee

Deze week op woensdagmorgen, om 9 uur kwam onze groep van de Bee, na een pauze (vakantie)van 3 maanden bijeen. In deze periode, ondanks de hitte, hebben  Karola  en Anita de quilt voor de vrouw van Theo, gequilt en de binding eromheen gezet. 

Hier op de foto werd de quilt overhandigd! Theo en zijn vrouw waren zeer verrast dat het zo'n prachtige en kleurrijke quilt was geworden. Alle leden van de Bee hebben er aan meegeholpen. Het was erg leuk om met elkaar zo'n leuk quilt te maken!








Wij kregen nog uitleg van Yvonne  over het veelzijdige blok 
drunkard's path /dronkemanspad snel in elkaar te naaien met de naaimachine.  Heel  verhelderend en handig!
Dit zijn 3 mooie verschillende quilts die ze als voorbeeld had meegenomen. 







En dan was er nog een hele leuke van de schildpadjes, mee gebracht door een ander                                                                                          bee-lid,                                                                                        zo leuk! En zo kun je met 1 patroon diverse verschillende leuke quiltjes maken.

Verder heb ik weinig andere foto's gemaakt, maar deze hiernaast had ik net bijna aan het einde van de Bee gemaakt, zo leuk al die grote hexagonnen. het is The Ribbon Dance, patroon van Judy Newman.  Lenie is hier mee bezig! 💗










En dan als laatste, een foto die ik op de Bee even heb gemaakt van mijn "Winterse Hexjes" Ik had daar meer ruimte om het op de foto te krijgen. Ik ben nu wel iets verder dan hier op de foto, de losse delen zitten nu vast. Op naar de volgende weken, want ik loop ietsje achter.

Voor iedereen een fijne zondag en een succesvolle "werkweek".
Liefs, Ineke

17 opmerkingen:

Annelies zei

Wat is de quilt mooi geworden ! Ook leuke dronkemans foto's. Succes met de hexjes !

Judith zei

Heel gezellig allemaal!

Ingrid zei

Leuk en mooi werk!! Je hexjes gaan nog goed...ik ben afgehaakt..moet er nog eens over denken het weer op te pakken of niet....mmm

Quilt Quebbel zei

Wat een mooi werk allemaal.
Veel succes met jouw hexies. Hij wordt prachtig.
Lieve groet en een fijne zondag.

Bertiebo zei

Zo mooi allemaal. Ik ben weer hartstikke jaloers

Conny's-blog zei

Gezellige bee en je laat mooie dingen zien..........liefs.Conny

Anoniem zei

Leuke foto's Ineke! Liefs Lenie

Tineke Machiela zei

Ziet er allemaal geweldig uit...leuke bee en succes met de hexen...😉

Yvonne zei

Wat een geweldige quilt hebben jullie gemaakt met de Bee!
Mooi al die DP, de mogelijkheden met dat blok zijn eindeloos!

Gerda Hartman zei

Prachtige werkstukken. Dat zijn grote hexagonnen! Je winterse hexjes is ook heel mooi. Best veel huiswerk iedere keer, vind ik. Ga me er vandaag ook weer mee bezig houden. Fijne zondag verder.

Annie Kingma zei

Prachtig mooi quilt is het geworden.
Mooie foto's van de bee ook
Succes met de hexen, ik zal er deze week ook wat aan doen,
maar er staat van alles in de kalender dus komt deze week niet meteen af.
Groetnis Annie

Dientje zei

Mooi quilt geworden. En wat heet achterlopen (winterse hexjes). Ik haat dat woord, achterlopen. Je doet het in je eigen tempo en je geniet van wat je doet. De hexies worden mooi. Groet, Dientje

Betsy's Quilt Blog zei

Leuk om te zien wat op de bee langskwam. Het is een mooi cadeau geworden voor Theo en zijn vrouw. Daar zitten heel wat uurtjes in. Je hexen groeien gestaag door en worden mooi!

BezigeBijMirjam zei

Mooie quilt geworden voor Theo en vrouw. Zo, je bent aardig aan het inlopen met de hexjes. En mooi dat ie wordt. Vorig jaar in St. Marie heb ik een malletje gekocht dat super handig schijnt te werken, met de hand. Alleen nog niet uitgeprobeerd......😉🤗

Yvonne zei

Mooie quilt en andere werkstukken. Een bee is altijd gezellig, zeker als je elkaar 3 maanden niet hebt gezien. Dan valt er heel wat te vertellen en te showen :o)

Groetjes,
Yvonne

Marijke zei

Wat een leuke blog vol met van alles en nog meer!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Quilts and Newf's zei

O die schildpadjes zijn leuk!!!