zondag 22 juli 2018

Vakantie juni/juli 2018 (veel foto's)

Natuurlijk ga ik vandaag nog een verhaal + foto's plaatsen over onze vakantie, zodat jullie een beetje zien waar ik samen met DH ben geweest.
Even in het kort:
Mijn zus en ik
In de jaren'60 zijn mijn ouders met de alle 8 kinderen geëmigreerd naar een van de Nederlandse Kolonies in de staat São Paulo. Ik heb daar nog 2 zussen en 1 broer wonen met hun families, natuurlijk  uitgebreid  met kinderen en kleinkinderen.Wij kregen eind vorig jaar een uitnodiging om getuigen te zijn op de bruiloft van een neef van mij. Hij is de jongste zoon van mijn zusje. En omdat wij alweer 3 jaar niet meer daar waren geweest, besloten om gelijk een wat uitgebreide vakantie ervan te maken!

Vanuit hun kamer/keuken richting zwembad


Bloemen uit de tuin van schoonzus en broer
Als je op de foto's klikt zie je het beter




Ik ben gek op bloemen, dus die zijn veel hier aanwezig, maar zal ook wat van de omgeving laten zien en wij zijn ook nog 1 week aan de kust geweest, waar het best warm is in de "winter"van Brazilië. Het stadje ligt 250 km van de stad Rio de Janeiro af, heet Paraty. Maar wij kwamen van de staat São Paulo af, moesten in totaal 400 km rijden en dan het laatste stuk door de bergen, met van die kronkelwegen. Het slingerde behoorlijk en wat een afgrond 😱Maar we zijn weer goed over gekomen, dat kun je aan mijn DH overlaten, blijft rustig en koel op de meest moeilijke wegen.

Groente en fruit stalletje langs de weg

Weidegronden, op weg naar mijn oudere zus

Nog 40 km, ben ik weer op de Nederlandse Kolonie waar ik ben opgegroeid

Vanaf het huis van mijn zus, een prachtige zonsondergang

Weidegronden

Op weg naar de kust

Prachtige luchten

Veel groen

Kerkje Santa Rita do Pardo, inmiddels een museum, het Museu de Arte Sacra de Paraty

Met deze schoener zijn wij 4 x 4 dagen het water op geweest

De kerk vanaf het water

Capela Nossa Senhora das Dores -Paraty




Veel kleine eilandjes en vergezichten
Ontbijt is met veel vruchten

Zwembad hotel

Prachtige rode vogel bij ons hotel


We hebben veel prachtige vogels gezien, waaronder deze rode in de tuin van het hotel en tijdens een Jeep-tour een die 7 verschillende kleuren heeft.
7 kleuren vogeltje

Mooie watervalletjes


Ik hoop dat jullie van de foto's hebben genoten, vanaf nu ga ik weer verder met mijn handwerk, vooral veel hexagonnen, die van de Bride and Bloom, daar moet ik nog 3 randen ervan maken en dan nog de Winterse Hexjes, waar ik aan mee doe. Ben gestopt in week...(moet het nog uitzoeken, maar ergens eind mei, begin juni dacht ik)
Bride and Bloom

Winterse Hexjes


Voor iedereen die hier heeft ooit heeft gereageerd of gaat reageren, hartelijk bedankt, zo leuk!!!
Een heel fijne dag verder en tot de volgende blog.
Liefs, Ineke



















15 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Dat was weer een fijn weerzien met familie en tevens een mooie vakantie. Succes met de hexjes! Ik ben net zo ver met de winterse.🤗

Yvonne zei

Wat zal dat weer een heerlijk weerzien zijn geweest met land en familie! Kan me voorstellen dat Brazilië een beetje in je hart blijft zitten!
Prachtige foto’s heb je gemaakt.

Floor zei

Jullie hebben het fantastisch gehad. Fijn je familie weer zien en spreken, toch leuker dan via de computer.
En wat is het daar mooi! Lekker zoveel ruimte om je heen en mooie bloemen.
Zo'n kronkelweg om er te komen is niet mijn ding hoor, ik zou alsmaar gillend in de auto zitten, zodat je man wel zenuwachtig zou worden, maar gelukkig was ik er niet bij :-)
Dat zwembad zal je nu wel missen, lijkt me heerlijk om daar even in de duiken met die hitte.

Quilts and Newf's zei

Prachtige foto's . Wat een mooi land. . Fijn voor je dat je je familie weer gezien en geknuffeld hebt. Je quilt is nu al mooi. Top!!

Annie Kingma zei

Mooie foto´s en een prachtig verslag
Heel fijn om te lezen en te kijken Dank voor het delen
Vakantie en ook de familie weer gezien. Je lijkt op je zusje.
En het ritme voor het quilten komt wel weer hoor.
Goede nieuwe week gewenst.
Groetnis Annie

miekequilt zei

Wat spannend om te emigreren. Maar jij bent dus ooit weer naar Nederland gekomen? Fijn om je familie weer te zien en dan nog wel met zo’n feestelijke gebeurtenis.

Ineke zei

Dank je wel Annie. Moest wel goed kijken naar de foto met mijn Zusje, ja we hebben wel iets gelijk, maar mijn andere zus die daar woont lijkt nog meer op mij. Kijk maar naar de foto die ik vorige week heb gepost.
Fijne week, liefs, Ineke

Annemiek zei

Heerlijk toch weer een trip naar je kindertijd dat is toch wel speciaal. En dan ook nog eens getuige zijn. Prachtige natuur daar. en nu weer terug aan de hexjes arbeid. :)

Anoniem zei

Brazilie staat ook nog op mijn bucketlist. Met jou meereizen via je blog is al een goed begin!

Guusje, zei

Wat een heerlijke vakantie en weerzien hebben jullie gahd. De hexjes zien er geweldig mooi uit.

Knutselpret zei

de moeite waard om te bekijken

Conny's-blog zei

Prachtige vakantie foto's zeg, genieten.
Je quilts zijn beide ook heel mooi...........liefs.Conny

Marijke zei

Wauw wauw wauw wat mooi!!!
Die zonsondergang en die vogels en mmm heerlijk het fruit!
Zo te zien en te lezen heb je een heerlijke tijd gehad, kan je echt met de herinneringen hieraan nagenieten!
Maar... ook fijn dat je weer thuis bent vooral voor ons want ik mis je verhalen en reacties wel hoor!
Fijne zonnige dag,
Lieve groetjes van Marijke

Mrs. Sutherland zei

Aan de ene kant mooi, familie zo ver weg, maar ook af en toe een heel gemis lijkt me. Mooie foto's heb je gemaakt. En dan thuis is zo'n hitte te belanden! Succes met je steekjes; mij ontbreekt eerlijk gezegd de lust een beetje!
Groet van Mar

Bertiebo zei

Wat bijzonder lijkt me dat, om daar, zo ver weg toch een soort van thuis te komen. En wat een prachtige foto's