zondag 10 juni 2018

Pinksterbloem-Bee

Afgelopen woensdag was er met onze groep van de Pinksterbloem een gezellige bijeenkomst in De Stolp het verenigingsgebouw van Winkelcentrum De Eglantier-De Maten.


Deze keer gaan we de quilt dubbelen waarvoor wij allemaal een paar blokken hebben genaaid. Het is een vrolijke en kleurrijke top geworden, erg groot!



Voor mij was het een uitdaging, voor het eerst ga ik voor een grote groep uitleg geven hoe je kan dubbelen zonder zere knieën te krijgen of een zere rug. Wij gaan het dubbelen op sta-hoogte, d.w.z. dubbelen op de latten-methode of zoals ik het laatst las bij Trudy, met buis-isolatie. Maar in plaats van plakken, rijgen we het.


Iedereen heeft geholpen om het te rijgen en ze waren allemaal tevreden. Ik maak vaak een compilatie van alle foto's omdat niet iedereen duidelijk in beeld wil komen en ik respecteer dat.











En van mijn tuin(tje) heb ik ook wat foto's gemaakt, die wil ik hier dan ook even delen, er begint net allemaal weer nieuwe kleurtjes in te komen. Het wachten is alleen op de stokroos, er zit een flinke knop in, die zal wel gauw gaan bloeien.










En tot slot, wil ik iedereen bedanken die mijn blog zijn gaan volgen, reacties hebben achtergelaten en tips hebben doorgegeven. Zo lief 😘


Liefs, Ineke

23 opmerkingen:

Ineke zei

Mijn reactie om alle reacties die hierna volgen op mijn mail te krijgen.

Mrs. Sutherland zei

Leuk hoor, zo'n gemeenschappelijke quilt. Goed voor de saamhorigheid in de groep.
Heerlijk weer he, al die bloeiende planten in de tuin. Ik heb per ongeluk een hele heg van stokrozen in de voortuin. Blijkbaar heb ik ze daar even laten liggen bij het opruimen vorig najaar, en nu is het een hele dichte heg. Ze bloeien nog niet, maar het zal best apart zijn. De Lavatera erachter is kapot gevroren, dus het komt nu wel goed uit!

Groet van Mar

Floor zei

Wat een leuke fleurige quilt hebben jullie samen gemaakt!
Inderdaad moeilijk om zo'n grote top door te rijgen. Zelf doe ik het altijd in gedeeltes op een grote tafel.
Er zijn geen foto's van dat het klaar is, maar het is jullie vast gelukt.
Maar ja... wie gaat hem nou quilten? Met meerderen is dat best lastig.
Heerlijk hè al die bloemen die gaan bloeien momenteel.
Een gedeelte is uitgebloeid en nu komen er weer andere bloemen in bloei, waaronder de mooie Hortensia's.
Die stokroos gaat nog een heel eind de lucht in straks.
Groetjes,
Floor

Annelies zei

Wat een leuk blok om te gebruiken voor en gezamenlijke quilt !

Annie Kingma zei

Mooi groot quilt zo geworden. Is het voor een speciaal doel Lijkt
me geweldig samen een quilt dubbelen. Vind het best een zwaar werkje te vinden. Ja de tuin is echt mooi .Groetnis Annie

Tineke Machiela zei

een mooie vrolijke top....leuk blogje weer Ineke...fijne dag.

quiltingmieke zei

Piep prachtig, is de quilt uiteindelijk van de groep aks hij klaar is?
Knuf

Freubelsien zei

Oh wat een leuke uitdaging..
Prachtig om samen aan een Quilt te werken.
Jou tip van Dubbelen ga ik ook uit proberen.
Is een gezellig blogje.
Leuk Ineke.

Frederika zei

Wat geweldig die samenwerking. Natuurlijk ook nog supergezellig ook. Succes met quilten

Yvonne zei

Leuk om samen een quilt te maken. Voor een speciaal doel? Of wordt jullie Bee ruimte er straks mee opgevrolijkt?
Het is een vrolijk geheel geworden al die blokken. Bijna net zo kleurig in je tuin, mooi zoals alles nu bijna bloeit.

miekequilt zei

Wat een enige quilt. Lekker groot en kleurig. En nu nog afmaken!

Ageeth Dorsman zei

Lijkt me zo fijn om een quilt te dubbelen en rijgen met meerdere personen, want dan is dit niet-zo-fijne klusje eerder klaar! Het is een heel mooie en kleurrijke top geworden. Gaan jullie hem nu ook gezamenlijk quilten, met z'n allen aan een groot frame? Dat zou leuk zijn!
Groetjes van Ageeth.

Tineke zei

Met z'n allen is de klus zo gedaan. Ook ik gebruik latten als ik een quilt wil dubbelen.
Het is een vrolijke top geworden.
Liefs van Tineke

Quilting Moesje zei

Fijn zo met elkaar dubbelen ( en leren) :o))
veel tuinplezier ook !

Knutselpret zei

prachtig samen sterk en wat groeit er veel in je tuin

Wilma Kuin zei

Oh gezellig hier!!
Dat winkelcentrum ken ik wel.
Mijn lieve broer woont daar vlakbij.

Fijn om zo samen bezig te zijn!

Annemiek zei

Wat heerlijk toch die tuin als alles bloeit en groeit. Soms weet je niet meer wat er stond en dan ineens bloeit er weer wat.. Geniet er lekker van groetjes Annemiek

foekie's fashion zei

Leuke quilt geworden! En ja jouw blog staat weer in mijn lijst. Ik ga zo even verder daarop kijken.

Anoniem zei

Wat leuk dat jullie allemaal een blokje hebben gemaakt en samen ook alles gerijgt hebben. Dat schiet zo ook heerlijk op. Hij is trouwens ook erg mooi geworden.
Mooi hoor als je tuin zo goed aan het groeien en bloeien is.

Quiltminizusje zei

Even terugkomend op de Piece and plenty quilt van jou. Mooi. ( die van mij ligt voor de helft klaar in de la) ga zo door met bloggen.
Groetjes christine

Marja Rijnsburger zei

Ik heb je weer gevonden 😃
Fijn weekend.
Groetjes Marja

Marijke zei

Leuk om zo een gezamenlijk doel te hebben, vele handen maken licht werk en... het doet leuk een beetje Amish aan...
fijne dag,
groetjes van Marijke

A Casa Madeira zei


Hallo Ineke; geniet van je afbeeldingen.
Goed weekend.
janicce.